דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

דומיין דו פאגו - Domaine du Pegau

מאת הסומלייה שלנו, מור דניאל

..סיפורו של דומיין דו פאגו מתחיל בסוף המאה ה-17, זמן בו אבות בעלי היקב גידלו באזור כרמי זיתים ועצי דובדבנים ולצדם גם מספר מצומצם של כרמי ענבים שיועדו לייצור יין השאטונף דו פאפ המפורסם

סיפורו של דומיין דו פאגו מתחיל בסוף המאה ה-17, זמן בו אבות בעלי היקב גידלו באזור כרמי זיתים ועצי דובדבנים ולצדם גם מספר מצומצם של כרמי ענבים שיועדו לייצור יין השאטונף דו פאפ המפורסם, באותה התקופה שמו של הדומיין היה Domaine Feraud.  במרוצת השנים התרחב הדומיין והמסורת המשפחתית נשתמרה. כיום הוא מנוהל על-ידי Paul Feraud  ובשנת 1987 נוסף דור חדש לשושלת המשפחתית של עשיית היין - הבת לורנס שקיבלה מאביה את שרביט הייננות.   משמעות השם  Pégau הינה כד עתיק ליין, אזכור לכד מן המאה ה-14 שנמצא בחפירות ארכיאולוגיות שנערכו בביתו של האפיפיור באביניון.

בבעלות הדומיין 380 דונם כרמים הנטועים ב-11 מוקדים שונים ברחבי האפלסיון. מתוכם 170 דונם באזור השאטונף בהם נטועים 70% גרנאש, 15% סירה, 10% מורבדרה והשאר הם יתר זני הענבים המותרים לגידול באפלסיון. לפני מספר שנים רכשה המשפחה 200 דונם כרמים  בסמוך לשאטונף דו פאפ, מיבול אזור זה מייצרת לורנס יינות נהדרים, לשתיה יום יומית. לדומיין גם כעשרה דונם גפנים המיועדים לייצור השאטונף הלבן, הם נטועים כ-60% גרנאש לבן, 20% קליירט, 10% בורבולנק וכן כ-10% רוסאן. היינות הלבנים תוססים ושוהים במכלי נירוסטה לפני הבקבוק.

לרכישת דומיין פגאו שאטונף דו פאפ >>

רוברט פרקר על יין השאטונף של פאגו: "אחד היינות האהובים עליי, יין שאטונף קלסי ויחיד במינו!"

לרכישת דומיין פגאו שאטונף דו פאפ >>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים