דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

בושארד - Bouchard מבורגון

הדומיין הוקם במחצית השנייה של המאה ה-18 על ידי משפחת בושארד שהגיעה לאזור בורגון מהרי האלפים שם עסקה בטקסטיל.

עם הגיעם לאזור בשנת 1731 הם הקימו עסק למסחר ביינות ובשנת 1775, לאחר שביססו עצמם כסוחרים הם קנו את הכרם הראשון באזור הכפר Volnay שבקוט דה בון, כרם שהיווה את הבסיס להתפתחות אחד מהדומיינים המפוארים בבורגון. במרוצת השנים המשיך הדומיין להתרחב זאת דרך רכש כרמים ודרך ירושות שהביאו עמן כלות המשפחה. הפילוסופיה של היקב למן הקמתו הייתה ייצור יינות מהחלקות הטובות ביותר ואיכות חסרת פשרות של יבולים תוך שליטה בכמות ובעבודת הכורמות. 

לאחר המהפכה הצרפתית בשנת 1789 ידעו בני המשפחה לנצל את מעמדם כבורגנים ולקנות כרמים חשובים שהיו בעבר בבעלות הכנסייה. כבר בשנת 1785 החל היקב לייצג דומיינים נוספים ותחת Bouchard Père & Fils יוצרו יינות מענבי כרמים אשר בבעלות כורמים חיצוניים תוך פיקוח הדוק על הנעשה בכרם. בשנת 1820 רכש ברנרד בושארד את המצודה בעיירה בון, העיירה בה התגוררה המשפחה, מבנה שלימים הפך למקום משכנו של היקב. המצודה נבנתה על ידי המלך Louis XI לאחר שכבש את בורגון ורצה לשלוט על תושבי העיירה אשר התקשה מאוד לכבוש. במאה ה-20 השתנתה הקו מעט והדגש עבר מהרחבת הכרמים לטיפוחם ולקידום הדומיין זאת למרות ההתמדה ברכישה של חלקות איכותיות. כספים רבים הושקעו בשימור אדמות הדומיין נוכח המלחמות הרבות והמשברים שעברו על אירופה וערערו את המצב.

בשנת 1995 העבירה משפחת בושארד את השליטה על היקב למשפחת Henriot, אחת ממשפחות שמפיין הידועות. עם הרכישה עלתה ההשקעה בכרמים וביקב ואיכות היינות השתפרה פלאים. כיום מוביל את היקב סטפן פולה ארבולה ופיליפ פרוסט מנצח על עבודת הייננות (מאז 1978).

בבעלות הדומיין כ-1300 דונם כרמים באזור ה-Cote d'Or, מהם כ-120 דונם כרמי גראנד קרו וכן מעל 740 דונם של כרמי פרמייר קרו, מהם חלק מהכרמים החשובים באזור בורגון: Montrachet, Chevalier Montrachet, Clos Vougeot, Bonnes Mares, ,  Corton  Charlemagne, Chambertin. בבעלות היקב חלקים ב-80 מחלקות הפרמייה וגרנד קרו מה שהופך אותו ליקב שבעלותו הכמות הגדולה ביותר של כרמי איכות באזור הקוט ד'אור.

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים